آخرین بروز رسانی: 24ام شهریور, 1402

۱۱ نکته‌ی کلیدی قبل از خرید مایکروفر

علی‌رغم هدف نسبتاً ساده این دستگاه‌های پخت و پز، مایکروفرها […]

علی‌رغم هدف نسبتاً ساده این دستگاه‌های پخت و پز، مایکروفرها می‌توانند از نظر ویژگی‌ها و لوازم جانبی ارائه شده به طرز قابل توجهی متفاوت باشند. همچنین باید خاطر نشان کرد، آزمایش‌های مختلف نشان می‌دهد که قدرت مایکروفر شاخص مناسب و قابل استنادی برای سنجش عملکرد دستگاه نیست؛ زیرا در بین انواع مدل‌های این ابزار، مدل‌هایی ۷۰۰ واتی وجود دارند که می‌توانند به خوبی و سرعت یک مایکروفر ۱۰۰۰ واتی غذا را پخته و آماده کنند. حال با این مقدمه، به سراغ ارائه ۱۱ نکته مهم قبل از خرید مایکروفر می‌رویم.

۱. شیشه‌ای با وضوح دید بالا

به دنبال مایکروفری با درب شیشه‌ای مناسب (وضوح دید بالا) به همراه نور داخلی کافی باشید، چراکه بررسی مواد غذایی را آسان می‌کند. لازم به ذکر است که پوشش‌های بازتابنده نور یا شیشه‌های توری شکل به منظور تماشای داخل مایکروفر به هیچ وجه مناسب نیستند.

۲. درب بزرگ

به یاد داشته باشید که وجود درب باز شونده‌ی بزرگ، داخل و خارج کردن ظروف سنگین یا داغ را بسیار آسان‌تر می‌کند.

۳. برنامه‌های پخت خودکار

بررسی و توجه به قابلیت برنامه‌ریزی دستگاه برای پخت و پز از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا با داشتن چنین امکانی، تنها کافیست که نوع غذا را وارد کنید! مایکروفر به طور خودکار زمان و قدرت لازم برای پخت آن را تنظیم می‌کند. جالب است بدانید که مدل‌های پیشرفته دارای حداکثر ۳۰ برنامه، از جمله برنامه‌های خاص برای بو دادن ذرت یا برشته کردن غذا هستند.

۴. یخ‌زدایی خودکار

اکثر مایکروفرها دارای تنظیمات خودکار یخ‌زدایی بر اساس نوع غذا و با کمترین میزان گرمادهی هستند. همچنین در برخی مدل‌ها شاهد تنظیمات یخ‌زدایی خاصی برای غذاهای مشخصی هستیم.

۵. برنامه‌نویسی چند مرحله‌ای

این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که حالت‌های مختلف پخت و پز را به ترتیب برنامه‌ریزی کنید. به عنوان مثال با وجود برنامه‌نویسی چند مرحله‌ای در مایکروفر می‌توانید طور خودکار بین عمل یخ‌زدایی و پختن شام جا به جا شوید.

۶. لوازم جانبی

در هنگام خرید دستگاه به پک لوازم جانبی آن از جمله سینی‌های فلزی و توری‌های داخلی دقت کنید.

۷. صفحه‌ی لمسی

با وجود صفحه‌ی کنترل لمسی، فشار دادن دکمه‌های دستگاه نسبت به نوع معمولی به تلاش بسیار کمتری نیاز دارد. البته در صورتی که به دنبال دکمه‌های کنترلِ معمول هستید؛ بزرگ بودن آن‌ها و عدم نزدیکی بیش از حد به هم را در نظر داشته باشید.

۸. برچسب‌های واضح و دقیق

به یاد داشته باشید که دکمه‌های کنترل دستگاه باید به وضوح برچسب‌گذاری شده باشند. منظور از وضوح استفاده از نوشته‌هایی با فونت بزرگ و واضح است. همچنین نمایشگرهای دیجیتال، باید روشن و به راحتی قابل خواندن باشند. در صورت داشتن مشکل بینایی از وجود دکمه‌های صدادار (بیپ) در دستگاه مطمئن شوید.

۹. قابلیت پخت پیتزا

پخت پیتزا با استفاده از مدل‌های گریل یا مایکروفر ترکیبی، بهتر است. زیرا مدل‌های گریل به ترد شدن خمیر پیتزا و طلایی شدن آن کمک می‌کند.

۱۰. قابلیت بخارپز کردن سبزیجات

استفاده از این قابلیت شاید در نگاه اول کمی غیرجذاب و حتی سخت به نظر برسد، اما پس از کمی تمرین و کار کردن با مایکروفر، می‌توانید از آن به عنوان راهی سریع و سالم برای پخت و پز استفاده کنید. مدل‌های گران‌تر ممکن است دارای بخارسازهای داخلی باشند.

۱۱. فضای خالی اطراف سینی

وجود فضای خالی زیاد در داخل مایکروفر به شما این امکان را می‌دهد تا با درجه آزادی بیشتری اقدام به پخت و پز کنید. بنابراین برای راحتی در استفاده از دستگاه به این نکته توجه داشته باشید.

دسته‌بندی: خانه و زندگی